PRZECHYLNE PIECE OBROTOWE TRF (JUNIOR, MAJOR, SENIOR, KOMORA DOPALAJĄCA).

 

Z SOLĄ CZY BEZ: Wielka debata
W zasadzie przechylne piece obrotowe TRF (Tilting Rotaty Furnace) nie wymagają stosowania soli do topienia całego zakresu odpadów aluminium.

Z lekkim nadciśnieniem i poprawnie wyregulowanym palnikiem piece TRF oferują taki sam uzysk jak piece pracujące ze stałą osią obrotową używające ogromnych ilości soli.

W piecach typu płomieniowego z lub bez “side wells” złom jest topiony bez soli.


Piec TRF jest w rzeczywistości  obrotową komorą płomieniową pracującą bez pasożytującego powietrza, w której można topić prawie wszystko. Nie jest to możliwe w piecach płomieniowych ze stałą osią gdzie nie można topić zgarów, drobnych wiórów czy złomu po shredderze.  


Dlaczego używać sól w piecach TRF ?
Jeżeli, teoretycznie, sól nie jest wymagana w procesie topienia, jest wskazane użycie małych jej ilości (7 – 10% wsadu wysokoutlenionego złomu i 3 – 4% dla nieutlenionego złomu) aby przyczynić się do czyszczenia zaraz po odlaniu metalu.

Jeżeli sól nie jest używana to czyszczenie komory pieca zajmuje 50-60 minut podczas gdy po uzyciu soli czyszczenie zajmuje ok. 10 minut.

W piecach bez osi obrotowej ilość soli powinna być taka jak waga tlenków +10%.

Na przykład: 100 kg zgarów  – 50 % Aluminium/50% tlenków + 10 % = 55 kg soli. Jakkolwiek w piecach TRF potrzebne jest tylko 10 kg.

Wniosek

Sól spowalnia reakcje egzotermiczne, poprawia warunki odlewania i pomaga utrzymywać wymurówkę w czystości.

Wadą jest tworzenie popiołów zanieczyszczonych solą.

Bez soli, szczególna uwaga powinna być zwracana na cykl topienia, temperaturę pieca i ścisłe stosowanie czasu topienia aby uniknąć tworzenia się reakcji egzotermicznych i strat metalu.  Jakkolwiek, popiół zgromadzony na ścianach będzie większy i czas czyszczenia dłuższy. Natomiast pozostały popiół będzie wolny od soli i możliwy do ponownego zastosowania w przemyśle cementowym.

Na koniec decyzja jest zawsze ekonomiczna, faktem natomiast pozostaje, że piec TRF jest obecnie najlepszym piecem na rynku.

Zużycie energii : Najniższe

Wydajność : Najwyższa

Uzysk metalu : Największy

Piece TRF zaprojektowane i budowane przez Dross Engineering posiadają wiele opatentowanych technicznych zalet:

 * Wypasażenie grzewcze i zarządzanie spalaniem :VARI- GAS
 * Napęd obrotowy : ROTAX
 * Automatyczna kompensacja rozszerzania/kurczenia
 * Automatyczne odlewanie tylnym (dolnym) zaworem

 

PIECE PODGRZEWCZE (ODSTOJOWE)

Dross Engineering buduje przechylne i statyczne topialne/pogrzewcze piece płomieniowe.  

Piece mogą być wyposażone w opcję “side-wells” zaprojektowaną do umieszczenia pomp cyrkulacyjnych.

Pompy mogą być używane do homogenizacji kąpieli lub topienia złomów takich jak:

 * wióry i opiłki,
 * złom ze shredera
 * UBC i inne…

pojemności pieców:

Przechylne:  5 – 60 ton

Statyczne:  5 – 90 ton

 

MASZYNY ZAŁADUNKOWE

Dross Engineering oferuje szeroki zakres maszyn załadunkowych dla pieców:

 * wibracyjne
 * typu śrubowego
 * wpychowego
 * z wycofywanym dnem

Maszyny mogą być zamontowane na wagonie samowyładowczym do załadunku kilku pieców.

Mogą być również wyposażone w cylindry podnośnikowe zaprojektowane do redukcji wysokości załadunku wsadu.

 

LINIE ODLEWNICZE (ODLEWANIE GĄSEK)

Dross Engineering oferuje szeroki zakres maszyn odlewniczych do gąsek aluminium, waga od 7 do 25 kg i więcej.


Także dostarczamy maszyny odlewnicze ‘de-ox’:

 * mini-gąski (1kg)
 * półkule (100 – 250 g)
 * śrut

 

UKŁADARKI DO GĄSEK (AUTOMATYCZNE)

 

 

Dross Engineering buduje maszyny do układania gasek, które tworzą pojedyńcze lub podwójne stosy.  

Produkcja jest bezpośrednio związana z wagą gąski jako, że minimalny czas odlewania wynosi 3 sekundy bez względu na wagę gąski.

Od razu gdy gąski osiągną pozycję gdzie są wybijane, na końcu maszyny odlewniczej, ich transfer do przenośnika stosowego jest zautomatyzowany i przechodzą one sprawdzanie grubości, każda gaska poza zakresem jest odrzucana.

 

 

 

 

Opcje zwierają:

*Oznaczenie gąsek/identyfikacja

*Stanowisko ważenia i etykietowania  stosów z wagą i nr odlewu

*Automatyczne taśmowanie stosu

 

 

PRASY DO ZGARÓW (POJEDYŃCZE LUB PODWÓJNE)

Gorący żużel bogaty w metal powinien być szybko schłodzony aby uniknąć strat metalu. Kiedy gorący żużel jest usunięty z pieca wchodzi w kontakt z otaczającym powietrzem i reakcja egzotermiczna jest generowana w

 

ciągu kilku minut.
 
Gorący żużel pozostawiony na otwartym powietrzu traci pomiędzy  15 – 20 % of metalu. Aby uniknąć takich strat stosuje się dwie techniki: 

Otoczenie żużla na wolnym powietrzu komorą; jakkolwiek czas chłodzenia jest bardzo długi i potrzeba dużej ilości „komór”.

 LUB użyć prasy chłodzącej wyposażonej w pojedyńczą lub podwójną głowicę prasującą i żużel jest schodzony szybko.  

Gorący żużel jest zbierany z pieca do specjalnych pojemników. Pojemniki są umieszczane pod prasą hydrauliczną i prasowane przez kilka minut. Na powierzchni żużla formuje się skórka metalowa, która zapobiega dostępowi powietrza i zapobiega jakimkolwiek reakcjom.

 

KADZIE (DO TRANSPORTU CIEKŁEGO METALU)

Dross Engineering buduje kadzie do transport drogowego ciekłego aluminium od ponad 30 lat. Kadzie są bardzo dobrze zaizolowane i wytrzymałe.

Zdarzyły się 3 lub 4 zdarzenia drogowe we Francji, w których uczestniczyły ciężarówki przewożące takie kadzie – ale nigdy nie zdarzyło się żeby ich ładunek wylał się na drogę.

Doskonale zaizolowane kadzie mają zasięg 750 km ze stratą temperatury  80°C.

Kadzie mogą być opróżniane przez specjalne bezpieczne zawory wylewowe lub poprzez przechył uzywając suwnicy.


Dross Engineering oferuje dwa modele: 5 ton i 7 ton.

 
Naczepa może przewozić trzy 5 tonowe kadzie lub dwie 7 tonowe.

 

SHREDDER (STRZĘPIARKA)

Dross Engineering zaprojektował  700 kW shredder specjalnie do rozdrabniania złomu aluminium.

Shredder może przetwarzać wszystkie typy złomu aluminium, również kompletne silniki  samochodowe samochodowe a nawet skrzynie biegów.

Dross Engineering oferuje dostawę kompletnej instalacji zawierającej:

 * Filtr
 * Podajnik i przenośnik sortujący
 * Oddzielacz taśmowy magnetyczny

  * Wyciszenie
 * Górny dźwig (do konserwacji i napraw)

 

Rzeczywista produkcja zależy od rodzaju złomu:

 
 * Odlewy Al: 20 ton/h
 * Złom wielkogabarytowy: 5 ton/h

 

 

 

 

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

odlewnia | metal | aluminium | cynk | ołów | miedź | brąz | mosiądz | odlewanie | maszyny odlewnicze | ciśnieniowe | przetwórstwo | odpowietrzanie | maszyny próżniowe

zawory | kokile blokowe | pfo | pfz | piece | kadzie | strzępiarkitechnologia | próżnia | odlewy | magnez | spryskiwacze | manipulatory | komory | wygrzewanie

 

 

        

© www.castmetal.pl || wykonanie: www.infor-system.pl || Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.